PODACI O VODITELJU OBRADE: Karlovačka banka d.d. Ivana Gorana Kovačića 1 47000 Karlovac Telefon: 047 417 500 info@kaba.hr
PODACI O SLUŽBENIKU ZA ZAŠTITU OSOBNIH PODATAKA: Karlovačka banka d.d. Službenik za zaštitu osobnih podataka Ivana Gorana Kovačića 1 47000 Karlovac Telefon: 047 417 509 (PON-PET 09:00-15:00) E-mail: zastita.osobnih.podataka@kaba.hr
Depozite u Karlovačkoj banci d.d. štiti Hrvatska agencija za osiguranje depozita.
100.000 eura po deponentu po kreditnoj instituciji
Svi su vaši depoziti u istoj kreditnoj instituciji „agregirani“, a ukupan iznos ograničen je na 100.000 eura.
Ograničenje od 100.000 eura primjenjuje se na svakog deponenta zasebno.
10 (deset) radnih dana u razdoblju od 01. siječnja 2021. do 31. prosinca 2023.
7 (sedam) radnih dana od 01. siječnja 2024. na dalje
Svi depoziti u stranim valutama obračunavaju se u nacionalnoj valuti.
Kontakt: Hrvatska agencija za osiguranje depozita, Jurišićeva 1/II, 10000 Zagreb, Hrvatska, telefon: +385 (1) 48 13 222, faks: +385 (1) 48 19 107, e-pošta: dab@dab.hr
Više informacija: http://www.dab.hr/
Dodatne informacije
Ako je depozit nedostupan zato što kreditna institucija ne može ispuniti svoje financijske obveze, deponenti se isplaćuju iz sustava osiguranja depozita. Tom isplatom pokriveno je najviše 100.000 eura po kreditnoj instituciji. To znači da se svi depoziti u istoj kreditnoj instituciji zbrajaju kako bi se odredila razina pokrića. Primjerice, ako deponent na štednom računu ima 90.000 eura, a na tekućem 20.000 eura, isplatit će mu se samo 100.000 eura.
U slučaju zajedničkih računa ograničenje od 100.000 eura primjenjuje se na svakog deponenta.
Međutim, depoziti po računu na koji pravo imaju dvije ili više osoba, kao članovi poslovnog partnerstva, udruženja ili grupacije slične prirode bez pravne osobnosti, agregiraju se i tretiraju kao sredstva jednog deponenta za potrebe izračunavanja ograničenja od 100.000 eura.
U pojedinim slučajevima depoziti koji predstavljaju privremeni visoki saldo zaštićeni su u dodatnom iznosu do 30.000 eura, odnosno do uključivo ukupne razine do 130.000 eura , tri mjeseca nakon knjiženja iznosa ili tri mjeseca od trenutka kada takvi depoziti postanu pravno prenosivi, a odnose se na depozite:
1) od prodaje nekretnine u kojoj je deponent imao prebivalište ili boravište
2) od transakcija vezanih uz događaje sklapanja braka, razvoda, umirovljenja, otpuštanja, invaliditeta, bolesti ili smrti, odnosno
3) utemeljene na plaćanju naknade iz osiguranja ili odštete za žrtve kaznenih djela ili žrtve pravosudnih pogrešaka.
Dodatne informacije mogu se dobiti na http://www.dab.hr/.
Nadoknada
Sustavom osiguranja depozita upravlja Hrvatska agencija za osiguranje depozita, Jurišićeva 1/II, 10000 Zagreb, Hrvatska, broj telefona:+385 (1) 48 13 222, e-pošta: dab@dab.hr , http://www.dab.hr/.
Hrvatska agencija za osiguranje depozita će isplatiti vaše depozite (do iznosa od 100.000 eura) najkasnije u roku od deset radnih dana, a od 01.siječnja 2024. u roku od sedam radnih dana.
Hitna/privremena isplata: ako iznos, odnosno iznosi koje je potrebno isplatiti nisu raspoloživi u roku od deset radnih dana, odnosno sedam radnih dana od 01. siječnja 2024., Agencija je dužna osigurati da se u roku od pet radnih dana od dana primitka zahtjeva deponenta stavi na raspolaganje odgovarajući iznos sredstava za pokriće osnovnih životnih troškova od iznosa njegovih osiguranih depozita.
Ako ne primite isplatu u tim rokovima, trebali biste stupiti u kontakt sa sustavom osiguranja depozita jer vrijeme za potraživanje nadoknade može isteći nakon proteka određenog roka.
Druge važne informacije
Svi deponenti koji spadaju u stanovništvo ili poduzeća u načelu su osigurani putem sustava osiguranja depozita. Izuzeća za određene depozite navedena su na internetskim stranicama odgovornog sustava osiguranja depozita. Vaša će vas kreditna institucija na zahtjev također izvijestiti o tome jesu li određeni proizvodi osigurani ili nisu. Ako su depoziti osigurani, kreditna institucija to također potvrđuje na izvatku s računa.
Pravo deponenata na obeštećenje određuje se prema ukupnim sredstvima po svim njegovim depozitima koje je imao u kreditnoj instituciji, bez obzira na valutu i lokaciju unutar Europske unije, u trenutku nastupa osiguranog slučaja uključujući i kamatu, umanjenim za sva potraživanja kreditne institucije prema njemu dospjela na dan nastupa osiguranog slučaja, a do zakonske razine pokrića.
Karlovac, siječanj 2021.
Kako uputiti pritužbu/prigovor?
Smatrate li da je u poslovnom odnosu s Bankom povrijeđeno neko vaše pravo predlažemo da spornu situaciju pokušate riješiti usmenim putem obraćenjem zaposlenicima Banke, odgovornoj osobi u poslovnici ili osobi odgovarajuće organizacijske jedinice Banke ili pozivom na broj telefona: 0800 417 336 ili +385 (0)47 417 336.
Na taj način sporna situacija u većini slučajeva može biti riješena odmah na obostrano zadovoljstvo.
Ako nakon razgovora niste riješili nesporazum, podnesite pisani prigovor na jedan od sljedećih načina:
Karlovačka banka d.d.
Odjel podrške korisnicima Mačeka 8 47000 Karlovac
Što treba navesti u pritužbi/prigovoru?
Ako prilažete odgovarajuće dokaze uz pritužbu/prigovor, dovoljno je dostaviti preslike dokumentacije, osim ako u Općim uvjetima poslovanja nije navedeno drugačije.
Nastojat ćemo odgovoriti na vašu pritužbu/prigovor u najkraćem mogućem roku, a najkasnije u zakonom propisanom roku.
Kod složenijih pritužbi/prigovora molimo za razumijevanje jer njihovo rješavanje može trajati duže od očekivanog te će Vas Banka u tom slučaju obavijestiti o okvirnom vremenu u kojem možete očekivati odgovor. O tijeku postupka vezanog za rješavanje Vaše pritužbe/prigovore možete se informirati u Odjelu podrške korisnicima, pozivom na broj telefona: 0800 417 336 ili +385 (0)47 417 336.
Banka ne odgovara na anonimne pritužbe/prigovore.
Što napraviti ako niste zadovoljni rješenjem pritužbe/prigovora?
U slučaju da niste zadovoljni rješenjem vaše pritužbe/prigovora, možete se pismenim putem obratiti Hrvatskoj narodnoj banci ili o istome podnijeti prijedlog za mirenje Centru za mirenje Hrvatske gospodarske komore.
Politikom upravljanja prigovorima klijenata Karlovačke banke d.d. uređuju se opća načela i pravila upravljanja prigovorima klijenata, vodeći računa o regulatornim zahtjevima, najvišim standardima i najboljom praksom.
Politikom se osigurava da korisnici bankovnih i ostalih financijskih usluga pri ulaganju prigovora postupaju jednako bez obzira na vrstu usluge i podnositelja prigovora.
Provođenjem Politike osigurava se pravo klijenata na prigovor kojim će izraziti nezadovoljstvo vezano uz pružanje pojedine usluge, a Banci će povratna informacija pružiti mogućnost unapređenja poslovanja u skladu s potrebama klijenata.
Funkcija upravljanja prigovorima
Politikom se uspostavlja funkcija upravljanja prigovorima na način da se:
Postupak podnošenja prigovora Banci
Prigovori mogu se podnijeti:
Banka će za pisane prigovore izdati potvrdu o primitku prigovora.
Obavijesti o mogućnostima i načinu podnošenja prigovora Banka će učiniti dostupnim u svojim poslovnim prostorima i na internet stranici Banke.
Prigovor treba sadržavati:
Pisani prigovor može se podnijeti popunjavanjem za to predviđenog obrasca. Banka će prihvatiti i onaj prigovor koji nije podnesen na obrascu Banke ukoliko ista sadrži dovoljno elemenata za razmatranje.
Banka ne odgovara na anonimne prigovore.
Banka može za rješavanje prigovora naplatiti naknadu sukladno Odluci o naknadama za obavljanje bankarskih usluga, o čemu informira podnositelja prigovora kod podnošenja prigovora.
Evidentiranje prigovora
Evidencija prigovora vodi se u elektronskom obliku, a formira se iz aplikacija Prijava prigovora i Pregled i obrada prigovora.
Ova evidencija sadrži minimalno podatke o datumu primitka prigovora, imenu i prezimenu/nazivu podnositelja prigovora, sadržaju prigovora, eventualnim dopunama prigovora te datumu odgovora.
Rješavanje prigovora
Banka će klijenta uputiti da sporne situacije pokuša riješiti u izravnom usmenom obraćanju djelatnicima u nekoj od organizacijskih jedinica Banke ili pozivom na broj telefona: 0800 417 336 ili +385 (0)47 417 336.
Ukoliko spornu situaciju nije moguće riješiti odmah, klijenta se upućuje na podnošenje prigovora pisanim putem.
U slučaju nepotpunosti prigovora, Banka će pozvati podnositelja da u roku od 8 dana isti dopuni.
Ukoliko podnositelj prigovora ne izvrši dopunu u navedenom roku, Banka će isti obraditi temeljem raspoložive dokumentacije i o tome obavijestiti podnositelja.
Odgovor na pisane prigovore Banka će dostaviti klijentu na način koji je klijent zatražio u prigovoru.
Banka će podnositelju odgovoriti u roku od:
Ako Banka ne može dati odgovor u roku kako je navedeno pod prvom i drugom točkom prethodnog stavka, a zbog razloga koji su izvan kontrole Banke, Banka će podnositelju prigovora u tom roku dostaviti privremeni odgovor u kojemu se navode razlozi kašnjenja odgovora na prigovor i rok do kojega će podnositelj prigovora primiti konačan odgovor koji ne smije biti duži od 35 dana od dana zaprimanja prigovora.
Kod složenijih prigovora čije rješavanje može trajati duže od zakonski predviđenog roka, Banka će bez odlaganja obavijestiti podnositelja o razlozima odgode te okvirnom vremenu u kojem može očekivati odgovor.
U slučajevima u kojima se u potpunosti ne može udovoljiti zahtjevu podnositelja prigovora, Banka u odgovoru obrazlaže stajališta Banke vezano uz predmetni prigovor te upoznaje klijenta s mogućnostima koje mu stoje na raspolaganju (podnošenje prijedloga Centru za mirenje, obavijest Hrvatskoj narodnoj banci).
Komunikacija će se odvijati na hrvatskom jeziku uz korištenje jednostavnog i razumljivog rječnika.
U slučaju da podnositelj prigovora nije zadovoljan odgovorom odnosno rješenjem Banke, može se pisanim putem obratiti Hrvatskoj narodnoj banci. U slučaju da podnositelj prigovora – potrošač nije zadovoljan odgovorom odnosno rješenjem Banke može o istome podnijeti prijedlog za mirenje Centru za mirenje Hrvatske gospodarske komore, Rooseveltov trg 2, 10000 Zagreb ili online putem linka na mrežnu stranicu Centra https:\\www.hgk.hr/centar-za-mirenje/o-centru-za-mirenje, kao tijelu nadležnom za alternativno rješavanje potrošačkih sporova.
Banka je dužna sudjelovati u postupku alternativnog rješavanja spora iz područja platnog prometa koji je potrošač pokrenuo pri Centru za mirenje Hrvatske gospodarske komore.
Praćenje postupanja po prigovorima
Banka će godišnje provoditi analizu podataka u vezi s postupanjem po prigovorima radi prepoznavanja i rješavanja bilo kojeg problema koji se ponavlja ili koji je sustavan kao i zbog uočavanja mogućih pravnih i operativnih rizika.
Navedeno će se provoditi analizom uzorka pojedinačnih prigovora radi prepoznavanja glavnih uzroka koji su zajednički pojedinim vrstama prigovora, razmatranjem njihova mogućeg utjecaja na postupke ili proizvode, uključujući i one na koje se prigovor izravno ne odnosi te ispravljanjem uočenih uzroka problema istaknutih u prigovorima u slučajevima kada je to opravdano.
Podatke o prigovorima potrošača Karlovačka banka dostavlja i Hrvatskoj narodnoj banci na način i u rokovima koje ona odredi.
Uvođenje EURA
Vijeće Europske unije donijelo je Odluku o prihvaćanju eura u Hrvatskoj od 1. siječnja 2023. i uredbu kojom se utvrđuje fiksni tečaj konverzije kune u euro: 1 EUR = 7,53450 kuna.
Na web stranici Vlade RH i Hrvatske narodne banke www.euro.hr dostupne su najvažnije informacije o uvođenju eura u našoj zemlji, a važne informacije i aktualnosti o uvođenju eura mogu se pronaći i na stranicama Hrvatske udruge banka.
Putem navedenih stranica klijenti se mogu informirati o svim pitanjima vezanim uz euro, poput onih o fiksnom tečaju konverzije, obilježjima kovanica i novčanica eura, dvojnom iskazivanju cijena, rokovima zamjene novčanica i kovanica kuna za eure i ostalim pitanjima.
Poveznica na tečajni kalkulator: euro kalkulator – euro.hr
U sklopu informativne kampanje za zamjenu hrvatske kune eurom aktiviran je besplatni info telefon 0800 2023. Poziv na broj je besplatan za pozivatelje bez obzira na to zovu li s fiksnih ili mobilnih uređaja. Građani i poduzetnici pozivom na broj 0800 2023 mogu dobiti odgovore na pitanja koja se odnose na zamjenu kune eurom svakim radnim danom, subotom, nedjeljom i blagdanom u vremenu od 8 do 18 sati.
Karlovačka banka je pristupila Etičkom kodeksu za uvođenje eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj.
S obzirom na to da će u razdoblju prilagodbe građanima biti dostupan manji broj bankomata Banke u odnosu na redovno poslovanje, od 15. prosinca 2022. do 15. siječnja 2023. Banka neće naplaćivati naknadu za podizanje gotovine debitnim karticama građana na bankomatima drugih banaka u Republici Hrvatskoj, kako bi građanima bio omogućen dovoljan broj bankomata za isplatu kuna do kraja 2022. godine i isplatu eura od 1. siječnja 2023. godine.
Poslovni subjekti
Općenita obavijest o uvođenju valute EUR kao službene valute u Republici Hrvatskoj
Potrošači
Obavijest o zamjeni gotovog novca kune za eure
Zaštitite se od prijevara – Letak 1.
Zaštitite se od prijevara – Letak 2.
Poziv na podnošenje narudžbe za predopskrbu gotovim novcem eura
Izjava o pojednostavljenoj posrednoj predopskrbi mikroposlovnog subjekta
Zahtjev za kupnju početnih paketa eurokovanica za posredne primatelje
SDD – novosti 1.1.2023.
SDD – news 1.1.2023.
Terminski plan dostupnosti servisa i usluga za klijente Banke u procesu migracije na novu nacionalnu valutu euro
Novosti od 1. siječnja 2023. uvođenjem eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj
EFTPOS uređaji – Obavijest o migraciji
Stranice Karlovačke banke d.d. koriste kolačiće (cookies) u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva. Ako prihvaćate upotrebu neophodnih kolačića i želite nastaviti, kliknite Prihvaćam samo neophodne kolačiće. Ako prihvaćate upotrebu neophodnih, funkcionalnih i marketinških kolačića i želite nastaviti, kliknite Prihvaćam sve kolačiće. Ako želite promijeniti postavke kolačića kliknite Postavke kolačića. Saznajte više: Pravila korištenja kolačića
Ovi kolačići su neophodni za web stranicu i značajke web stranice kako bi ispravno funkcionirala. Neophodni kolačići ne mogu biti isključeni. Uobičajeno se postavljaju kao odgovor na radnje koje uključuju zahtjev za uslugama (npr. postavke kolačića, prijava ili ispunjavanje obrazaca). U svakom trenutku možete u Vašem web pregledniku blokirati ove kolačiće, ali u tom slučaju neki dijelovi stranice neće raditi. Neophodni kolačići ne pohranjuju nikakve informacije koje Vas mogu identificirati.
Ovi kolačići omogućuju poboljšanje upotrebljivosti i učinkovitosti web stranice te pružanje različitih značajki. Funkcionalne kolačiće može postaviti Karlovačka banka ili pružatelji usluga trećih strana čije su usluge dodane na stranice Banke. Ako onemogućite ove kolačiće, neke od funkcija stranice možda neće pravilno funkcionirati.
Ovi kolačići omogućuju bilježenje posjeta web stranici kako bi Banka mogla mjeriti i poboljšati učinkovitost web stranice. Marketinški kolačići se koriste u svrhu marketinških aktivnosti, kao što su oglašavanje i remarketing i to na način da se izgrade profili Vaših interesa kako bi se prikazivali Vama relevantni oglasi. Ako isključite ove kolačiće, onemogućiti će se ciljano oglašavanje na različitim web lokacijama. Marketinški kolačići ne pohranjuju izravno Vaše osobne podatke.